Mail aan Eneco

Hierbij wil ik een ernstige klacht melden m.b.t. de afhandeling van mijn jaarnota 2005. Onderstaand treft u mijn relaas mbt deze afhandeling aan:

– op 15 december 2005 heb ik mijn meterstanden doorgegeven via Internet
– op 10 januari 2006 ontving ik de jaarnota; na controle bleek op deze nota door Eneco een ernstige fout te zijn gemaakt. De meterstand laag tarief was niet goed en het hoge tarief was niet berekend. Overigens was het transport van het totaal van de meterstanden (hoog en laag) wel doorberekend.
– op 11 januari heb ik hierover gebeld met uw klantenservice. Let wel; ik moet als klant 0,10 cent per minuut betalen terwijl Eneco een fout heeft gemaakt (totaal op dat moment 2,00 verbeld). Ik vraag me overigens af wat er was gebeurd als ik dit niet zelf had ontdekt. Sterker nog: misschien heb ik Eneco wel op een spoor gezet waar ze anders pas veel later was achtergekomen. Waarschijnlijk zijn er nog veel meer foutieve rekeningen verstuurd en heb ik u dus veel geld bespaard. De mevrouw op de klantenservice zegt toe dat er binnen 2 weken een nieuwe factuur ligt.
– op 30 januari nog geen nota dus maar een mail via de site gestuurd, want het telefoonnummer is onbereikbaar.
– op 6 februari een (onbevredigend) antwoord op deze mail met de mededeling dat mijn mail is doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling
– op 16 februari heb ik nogmaals gebeld omdat er nog steeds geen nieuwe rekening kwam. Weer 20 minuten aan de lijn; weer 2,00 armer. Dit alles omdat Eneco een fout heeft gemaakt! Mededeling: we gaan het nu met spoed afhandelen.
– op 23 februari wordt het creditsaldo van de foutieve jaarnota gestort (39,44)
– op 24 februari wordt zomaar ineens een bedrag van 317,40 afgeschreven. Ik heb geen factuur oid gehad!
– op 27 februari nogmaals gebeld. Kreeg niet de allerslimste dame van de servicedesk aan de lijn. Volgens haar was het bedrag dat was afgeschreven het bedrag van november 2005 omdat dat niet was ingehouden. Onjuist want dat is wel ingehouden. Zij tovert een factuur tevoorschijn waarop staat dat ik 228,40 moet betalen. Hoe het bedrag van 317,40 tot stand was gekomen kon ze mij niet vertellen tot ik haar suggereerde dat er wellicht een maandtermijn in zat van 89,= Verder weet ze mij te bevestigen dat mijn maandtermijn naar 149,= is verhoogd. Op zich kan dat heel goed kloppen maar ik ben daarover op geen enkele wijze geinformeerd. Onderhand zo’n 25 minuten (2,50) verder zegt ze mij toe een email te versturen naar de desbetreffende afdeling met het verzoek mij een juiste factuur met uitleg te verzenden. Aangezien ik hierin geen vertrouwen meer heb dien ik deze klacht in!

Ik constateer dat:

– Eneco blijkbaar niet in staat is zoiets eenvoudigs als een jaarnota op een correcte manier af te handelen.
– De handelwijze op zijn minst onprofessioneel en klantonvriendelijk is.
– Ik, door een fout van Eneco, zo’n 6,50 heb verbeld!
– De handelwijze in programma’s als Kassa en Radar de lacher van de week zou zijn.
– Een excuus op zijn minst op zijn plaats is.
– U mij eigenlijk de telefoonkosten die ik heb gemaakt zou moeten vergoeden, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn!

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend mij nu z.s.m. een juiste afrekening te sturen zodat ik ook mijn eigen admministratie op orde kan brengen. U heeft hier te maken met een klant die graag op tijd betaalt en niet graag aan het einde van het jaar voor allerlei verassingen komt te staan. Wellicht bent u dit niet gewend.

“ZO DOEN WE DAT. ENECO ENERGIE”

This entry was posted in De rest. Bookmark the permalink.

28 Responses to Mail aan Eneco

  1. nanos says:

    Jouw energie, zo te zien !

    Het zou correct zijn als al die betaalnummers alleen betaald zouden moeten worden als het werkelijk service is wat geboden wordt, dus niet als de fout aan de andere kant zit. Sterker nog dan mag die tien cent per minuut wel naar jou toegaan.
    Verder betaal je ook per minuut voor de tijd dat je alleen maar mag wachten tot er eens iemand vrij is die je kan ‘helpen’, en dat ook nog onder het ‘genot’ van een vaak hopeloos muziekje.

  2. klaproos says:

    zó Cornette,

    jij hebt duidelijk energie om dit aan de kaak te stellen,
    ik duim voor je dat het werkt

    XXXklapper

  3. pascha says:

    goedzo Cornette… en het vergoede van die telefoonkosten is niks teveel gevcraagd…. je had ook nog een cadeaubon moeten vragen van minimaal 25 euro!

  4. Kitty (Sarjenka) says:

    Ik heb onlangs mijn nieuwe internetprovider een brief gestuurd met daarin mijn extra gemaakte telefoonkosten en het deel van de internetkosten die ik misliep, omdat ze zo dom waren geweest het signaal te vroeg over te nemen, waardoor ik niet kon internetten… Ik viel van m’n stoel van verbazing: ik werd gebeld met de mededeling dat de iets meer dan 13 euro die ik had berekend, zou worden verrekend met een komende factuur…

  5. Pasula says:

    Knap dat je dit hele epistel geschreven hebt, ik zou er de energie niet voor hebben.

  6. Rose says:

    Zo!! Prachtig en netjes verwoord. En nu duimen 😉

  7. Renesmurf says:

    Als iets niet loopt dat duurt het even voor het weer goedkomt.
    Iets even rechtzetten schijnt er moeilijk te zijn.

  8. meizoen says:

    zucht zucht ik ben het met Pasula eens!

  9. Annabee says:

    Fraai epistel, Cornette!
    Net zo’n gebed zonder einde dus als bij ons met Nuon.
    Ik verkeer met Nuon nu zo ongeveer in het stadium dat ik Kassa op de hoogte ga stellen.

  10. Ary says:

    En nu ook straks de retourmail plaatsen he? Ik ben benieuwd wat voor reactie ze hebben.
    Kan me je frustratie trouwens erg goed voorstellen. Vooral het moeten betalen voor die rottelefoontjes, terwijl het jouw schuld niet is.

  11. Harry says:

    Je geduld wordt aardig op de proef gesteld bij deze grote bedrijven. Maar je moet altijd voor je gelijk op blijven komen, ook al kost het je €6,50. Het gaat om het principe. Ik wens je veel succes en hoop voor je op een goede afloop.

  12. blue says:

    wow dat je daar zin aan hebt joh
    ik ben daar veel te lui voor vrees ik (trek de portomonnee en betaal alles zonder te checken erg he?)

  13. Mm.. says:

    Eneco.. *rolt met ogen*.. praat me er niet van.. Toevallig heb ik ook momenteel het nodige gezeur met ze.

  14. ton says:

    In mijn vorige woonplaats had ik met NUON te maken. Op een dag kwam ik uit mijn werk en vond een mededeling dat men langs was geweest om een rekening te incasseren, maar dat ik niiet thuis was en nu binnen (ik dacht) tien dagen betaald moest hebben, anders volgde afsluiting. En dat
    – met automatische incasso-opdracht;
    – voldoende saldo;
    – terwijl het bedrag afgeschreven was…
    Dat werd ook een heel onaangenaam telefoontje!

  15. Marijke says:

    Nee.. niet Eneco… vandaag nog mee aan de lijn gehangen ivm schuldhulpverlening voor een cliënt van mij… maar echt vlotjes.. nee dat niet ..

  16. Lucide says:

    Een beheerst boze Cornette! Heel goed!

  17. genevieve says:

    gruwelijk zeg… en eigenlijk niet te doen… plichten hebben zij net zo goed om correct te handelen… en hun verantwoordelijkheid te nemen… zodat de cliënt dit niet allemaal op zich moet nemen… dit kan toch niet…
    Je kan gewoon afgevoerd worden als je zoiets regelmatig door je strot geramd krijgt… (had dat enkele jaren geleden met de studietoelagen)…
    Wel geweldig dat je het niet opgeeft… wat een toestanden zeg !!!

  18. nel says:

    Wat een gedoe allemaal.
    Hoop voor je dat het werkt.

    Heb jij tenminste niet voor niets je energie verspeeld.
    Groetjes Nel

  19. GdeB says:

    Wij zijn allemaal het slachtoffer van inkrimping afslanking minder werknemers incompetente call centre.
    HEt meest storende is nog wel dat bedrijven als ENECO je het gevoel geven dat ze WEL om de klant bekommeren. Maar dat niet doen. Liegen heet dat

  20. Radar says:

    Bleef je bloeddruk rechtevenredig aan de bewonderenswaardige beheersing, waarmee je dit pareltje onder de klachtenbrieven hebt gedicht?
    Ik zou me kunnen voorstellen [want zo werkt het bij mij soms in dit soort gevallen], dat je toetsaanslagen net dat stukje harder zijn geweest en je teint net iets roder en je wenkbrauwen net iets gefronsder en je blik net iets harder, terwijl je met het monstrum wat Eneco heet aan het corresponderen was.
    Niet alleen de staat van dit land, maar ook de staat van de effiency, klantvriendelijkheid en service is zo langzamerhand op een nog niet eerder geconstateerd dieptepunt aangeland.

  21. yvonnep says:

    kind ik snap niet dat je het snapt!

  22. st@@rtje says:

    Geweldig handig. Ik wil niet zeggen “Vroegah”want dit is ook mijn tijd, maar ik kan me niet herinneren dat dit soort gezeur voorkwam. Ik kreeg notabene een jaarrekening waarop het nummer stond van een andere energiemaatschappij dan waar ik mijn stroom etc afneem. nee ik geloof niet in dat geliberaliseer. Overzichtelijker is het in ieder geval niet geworden

  23. Wim says:

    … 1 vopordeel als we straks zijn afgesloten van gas en licht horeven we de ellende van anderen niet te lezen…

    ik denk dat half uitkeringsgerechtigd nederland dit jaar zowieso al zonder gas en licht komt te zitten…

    …ik mkna die rotkoppen uit den haag niet meer zien… :@

  24. Wim says:

    1 voordeel als we straks allemaal zijn afgesloten van gas en licht hoeven we de ellende van anderen niet te lezen…

    ik denk dat half uitkeringsgerechtigd nederland dit jaar zowieso al zonder gas en licht komt te zitten

    ik kan die rotkoppen uit den haag niet meer zien…:@

  25. jOLYCE says:

    Goed initiatief Cornette. Of het helpt is de vraag. Zelf ben ik ook met Eneco aan het corresponderen over fouten die met rekeningen worden gemaakt. Het lukt me maar niet om het probleem op te lossen. Ik krijg constant brieven van klantenmanager Hans Valk, terwijl hij niet reageert op mijn brieven. Bij de servicedesk zeggen ze dan vrolijk dat hij geen ‘klantencontact’ onderhoudt en dat ik hem ook geen brieven meer hoef te sturen. Volgens mij bestaat de man niet eens niet eens en is hij een computer die de servicedesk aanstuurt! De servicedesk krijgt de correspondentie niet onder ogen zodat er van probleemoplossing geen sprake is. ‘U wordt teruggebeld’ luidt het credo. Vervolgens sturen ze en computeruitdraai van betalingen maar antwoorden op mijn vragen blijven uit. Ben nu gedwongen om de brieven aangetekend te sturen voor het geval ze de energie gaan afsluiten en het tot een procedure komt. Valk: ‘de kosten kunnen wel tot 1000 euro oplopen’ om opnieuw aan te sluiten. En dat terwijl ik alles heb betaald! Ik word hier zo moe van…

  26. Henk says:

    Ik als oud medewerker van Eneco schaam me om het bovenstaande te moeten lezen.
    Vroeger was het een goed bedrijf en liep alles op rolletjes maar helaas heb ik de zelfde ervaring.
    Ik ben verhuisd en heb kort daarop een keramische kookplaat aangeschaft waarvoor een andere aansluiting nodig was.
    Na veel gemail en gebel en een tijdje campinggas is dit tch gelukt.
    Toen ik vroeg om mijn maadelijkse betaling wat te verhogen begon de ellende. Na ongeveer tien keer op en neer gemaild te hebben merkte ze op dat ik telken sprak over een verkeerd meternummer.
    Na weer een aantal mail begrepen ze dat ik een andere meter gekregen had wat ik ze in de eerste mail al heb verteld.
    Ik kreeg toen een cado bon van 15 euro als verontschuldiging en ze
    stuurde me ongeveer 300 euro retour en de maandelijkse betaling werd omlaag bijgesteld.
    Ze zouden me onmiddelijk een jaar afrekening sturen.
    Is nu reeds enkele maanden geleden en de zaak is nog steeds niet voor elkaar.
    Ik merk nu dat men zelfs al enkele mail niet meer heeft beantwoord en ga langzamerhand de moed opgeven Ik zal hieronder de laatset mail sturen en hoop dat ze via een omweg diit toch nog eens teweten komen en alsnog een en ander in orde maken.

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Hallo mensen van Eneco

    Hier ben ik weer en ga het nog eens proberen, ik kom met de vraag Hoe zit het nu???????????

    Helaas ben ik de reeks mailen die ik over en weer met u heb gehad uit mijn laptop kwijt geraakt en wil u vragen deze naar mij terug te zenden, ongetwijfeld is deze nog bij u aanwezig.
    Hierop stond ook het referentienummer van ons kontact en het Emailadres

    Ons contact gaat over mijn verzoek om mijn maandelijkse betaling te verhogen zodat ik aan het einde van het jaar goed uit zal komen.
    U hebt naar mij een bedrag van ongeveer driehonderd euro gestort en na een mail van mij het maandelijkse bedrag naar beneden gebracht???????????
    U hebt na herhaalde mailtjes over en weer mij laten weten dat mijn KWH meter die vervangen was nog niet was geregistreerd bij u.
    Ook hebt u mij een waarde bon gestuurd van ongeveer 15 euro voor de overlast die u mij hebt bezorgd.
    Vervolgens zou u mij een jaarrekening die juist in de maak was binnen enkele dagen toe zenden???????
    Nooit heb ik zoiets gezien? Ik heb de moed maar opgegeven om nog serieus te worden genomen en ben gestopt met mailen.

    Volgens de zusjes van Eneco was alles zo geregeld (TV reclame) en snel??? Dacht ik ook, vroeger wel.

    Nu is er weer een groene reclame en ik denk dat u als ik daarop zou reageren wel snel zou antwoorden. Waarom dan wel?????

    Laten we eerst zien de zaak zo voor elkaar te krijgen.

    Ik ben een oud medewerker (30 jaar 50 KV Dordrecht en Centrale Merwedehaven) van jullie en kan me herinneren dat het vroeger wel goed geregeld was en de
    klanten wel een goede behandeling kregen. Hoe komt dat toch, we zijn in middels al maanden verder.

    U kunt natuurlijk wel begrijpen als u straks met de enorme rekening komt dat we deze niet zo even van ons AOW kunnen ophoesten. Hopelijk komt er dan een regeling.

    Mijn vraag is nu!

    1e Kunt u ons mail contact even opzoeken en me dat even toezenden, zit ongetwijfeld nog in uw pc.
    Hierin staan ook al de meterstanden van Elektra Gas en Water en het meternummer van de drie fase KWH meter en de datum van de plaatsing door een monteur van jullie
    alsmede de diverse bedragen die zijn gestort en veranderd.

    2e Zou u eens even kunnen kijken wat ik per maand moet betalen en daarmee mijn maandelijkse betaling verhogen.

    Ik hoef weer geen waarde bon maar zou graag willen dat u een en ander nu eens even voor mij uitzoekt, we willen graag weten waar we aan toe zijn

    Ik wacht het maar weer af.

    Hartelijke groeten

    H. Clerx

  27. Anoniem says:

    That sounds very serious

  28. villariza says:

    ENECO is one big THIEF,,,we are a victim,every month I have to pay for 240e,I am alone and have no appliances,I eat outside,I bring clothes to laundry,no appliances at home.I travel a lot and almost not home,I got no factuur from ENECO and automatic incasso 240e a month deducted from my bank..What a THIEF.They promised to commute the whole year consumption,I dont want anyone suck my blood,after 6 months,I stopped with ENECO,240×6 and I got money back 15e…no computation,no receipt..Magic from Heaven…What a Vampire…I am planning to start legal procedure to this Vampire…Watch out with ENECO…And tell anyone to beware with ENECO…NEVER LET ANYONE SUCK YOUR BLOOD.When I call the costumer service,took me 3 hours all calls made..NO ANSWER,so its wise they have to answer the court.HOPE people in this land wont tolerate these kind of THIEVES…THEY SUCK YOUR BLOOD and the BLOOD of your children and the next generation to come.Where is the government?Is there a government protecting the consumers…No government…Where are they?they are also busy doing what?You know what I mean…