De Energierekening

Hoest? Nou ja, druk hè? Allemaal klusjes. En tussendoor ook nog even de Eneco bellen.
“Met Ingrid Griffioen, wat kan ik voor u doen?”
Net een lollige bui dus de sfeer zat er gelijk in.
“Nou mevrouw, wij hebben de afrekening over vorig jaar gekregen en die klopt niet.”
“Hoezoooooooooo?”
“Nou mevrouw dat leg ik u uit. Wij hebben meer verbruikt dan vorig jaar en krijgen toch geld terug. Een beetje computerprogramma trapt daar niet in maar die van u wel.”
“Hoe kan dat dan?”
“Nou mevrouw, dat zit zo. U brengt ons alleen het lage tarief in rekening maar het hoge tarief niet.”
“Dan hebt u toch een mazzeltje?”
“Nou mevrouw, dat is een sigaar uit eigen doos want volgend jaar moeten we dan dubbel betalen.”
“Oh ja, dat is waar. Wilt u een nieuwe rekening?”
“Nou mevrouw, dat zou fijn zijn en dan niet het maandbedrag naar beneden svp want dat klopt natuurlijk ook niet.”
“Dit heb ik nog nooit meegemaakt.”
“Nou mevrouw, wij wel want grote bedrijven doen wel vaker hele stomme dingen.”
“Oh ja?”
“Ja.”

This entry was posted in De rest. Bookmark the permalink.

20 Responses to De Energierekening

  1. zeppo says:

    laatst de gemeente gebeld over ons bezwaar onroerend goed belasting

    ‘wanneer heeft u het bezwaar ingediend?’
    ‘eind februari 2005’
    ‘ja, dan heeft u nog niks gehoord he, dat stond in de brief die u kreeg, na 11 maanden antwoord en dit is nog geen 11 maanden’

    natuurlijk
    en het gaat ook om hooguit 500 euroos
    dus wat zeur ik nou…

  2. Harry says:

    Wie goed doet goed ontmoet. De Jehova kan ieder moment aanbellen……… Sterkte.

  3. Jip says:

    Bij Eneco zijn ze nog in staat om je groene stroom te verkopen en blauwe in rekening te brengen.
    IK zit al weken op die rekening van ze te studeren; iets klopt er niet met de BTW.

  4. Renesmurf says:

    Uiteindelijk moet je toch betalen, maar de meeste mensen hopen dan van niet en laten het er bij.
    Daarom heeft ze daar nog nooit van gehoord.

  5. genevieve says:

    haha… ik weet niet waarom… maar het maakte mij aan het lachen… omdat het zo herkenbaar is zeker… en omdat je het weer zo leuk beschrijft… levensecht… grinnik

  6. Rian says:

    Hoe groter het bedrijf hoe groter de chaos. Bij Essent is het net zo’n zooitje. En maar reclame maken ! Ze zouden dat geld beter kunnen steken in een goeie organisatie van hun boekhouding.

  7. Pasula says:

    Je bent toch een van de weinigen die dan belt 😉

  8. klaproos says:

    goeiemorgen cornette,

    tjee dat is goed dat je daar over begint ik moet de meterstand nog doorgeven 🙂
    gelijk aan de bel trekken bij diei bedrijven werkt prima toch,
    ik heb gelukkig zelden of nooit trubbel van dien aard gehad…
    misschien mazzel gehad 🙂

    maak er een fijne dag van
    XXX klapper

  9. GdeB says:

    O ja ook dat begint weer. Ook ik heb Eneco… ben benieuwd

  10. Radar says:

    Eerlijkheid duurt letterlijk het langst. Die lui zijn zo overtuigd van hun eigen feilloosheid, dat ze je maar moeilijk kunnen geloven. Of zou dit een nieuwe vorm van klantvriendelijkheid zijn? Voordeel door een te lage rekening…..de klant is koning!

  11. Erik says:

    Ik ben benieuwd wat, en of er iets gebeurd.

  12. cissie says:

    heb jij dat ook cornette?
    oooh, u bent de ééérste die daar over klaagt!
    oooh… nee… niemand heeft dat ooit gezegd..
    nee mevrouw, daar krijgen wij nooit klachten over!
    en ga zo maar door.
    allemaal kauwgomtrutjes met spontane neusbloedinkjes, die telefonistes, ik kan ze niet anders noemen.

  13. Lucide says:

    brrrr ….

  14. Ary says:

    Big company’s suck. Zie mijn FBTO trauma.

  15. Reintje says:

    Op zeker moment verwacht je toch het bevrijdende :1 April…
    ha,ha,…daar was u mooi ingetuind,Mevrouw Cornette !
    Helaas ;dit schijnt de werkelijkheid te zijn, waar we ’t mee
    moeten doen. Maar dromen van een huisje op de hei (zónder E-
    neco,Nuon,U.P.C.,huurtoeslag etc.etc.)staat vrij. Dus droom
    ik mezelf maar een eind weg en zie wel, waar ik ooit uit kom.

  16. blue says:

    goh, goed opgemerkt van jou! ik let nooit op dat soort
    dingen…misschien toch maar us doen dit jaar….

  17. JeeBee says:

    Geweldig dat je überhaupt iemand aan de telefoon kreeg. Tijdens de eindafrekeningperiode (en die duurt bij Essent máánden…) draaien ze een bandje en je krijgt dus nooitniet iemand te spreken…. En antwoord op je brief laat ook maanden op zich wachten… Over verspilde energie gesproken…

  18. Marijke says:

    Zo gaat ie goed… zo gaat ie beter…
    wat een strak gesprek zeg!!!

  19. 123controle says:

    Ondanks dat dit blog artikel oud is, worden er nog geregeld fouten gemaakt door energieleveranciers. Daarom is de website http://www.123controle.nl opgezet, om deze zelf te controleren.