Casema

Vandaag, tussen half negen en half één, zou de monteur van Casema ons wel even aansluiten op telefonie en internet. Om vijf voor half één kwamen er inderdaad twee monteurs. Niet van Casema maar van een ingehuurd bedrijf. Een hoopvol begin. De telefoon was zo in orde. Maar internet deed het niet. Na een half uurtje van alles en nog wat gedaan te hebben deed internet het nog altijd niet en vertrokken de ingehuurde monteurs met de mededeling dat zij hun dispatcher zouden waarschuwen en dat wij volgende week wel gebeld zouden worden om een afspraak te maken met een nieuwe monteur. “En nog een prettig weekend meneer, mevrouw.”
Na het vertrek van de heren keken wij elkaar aan om te zien wie van ons twee het eerst uit elkaar zou ploffen. Ik dus. De Man niet. Die zei ijzig kalm: “Die gasten zijn niks meer dan slechtgetrainde aapjes. Op het moment dat de banaan van een andere kant komt dan weten ze het niet meer.” Hij greep de telefoon en belde de technische afdeling van Casema. Daar kreeg hij iemand aan de telefoon die zijn eigen geheime taal sprak en verstond. Samen babbelden ze tien minuten in computergekkendialect en vrolijk stroomde de wereld via internet ons huis binnen. De Man zwiert en zwabbert onder de bureau’s en prikt doosjes in stopkontakten, kijkt steeds of er iets “ping” doet om vervolgens weer met de volgende computer verder te gaan.
Straks gaat mijn computer over. Waar ik dan nu nog zit te internetten? Bij Planet want de opzegging is blijkbaar niet verwerkt.
Ach ja, er moet toch wel iets fout gaan.

This entry was posted in Thuis. Bookmark the permalink.

7 Responses to Casema

  1. Lucide says:

    Zo zijn cursisten van mij ook afgetroefd door dat ingehuurde bedrijf van Casema. Echt vreselijk. Een ‘stik maar’ mentaliteit. Jullie hebben je kunnen redden en dat is mooi, mijn cursisten zijn beginners achter de computer … Woest word ik van die monteur-aapjes!

  2. Harry says:

    Een typisch geval van Murphy’s law. Sterkte in de strijd.

  3. Renesmurf says:

    daarom moet je ook gewoon altijd blijven waar je zit. als dat even kan.

  4. Herken het helemaal. Heb dit meegemaakt begin dit jaar. Nog een geluk dat ik binnen de ICT werkzaam ben en het zelf wist te verhelpen.

  5. Berthi says:

    Nu weet ik zeker dat we niet moeten overstappen. Regelmatig worden we telefonisch lastig gevallen met de mooiste en prachtigste aanbiedingen.

  6. yvonnep says:

    LOL. Ik kon het niet helpen. Dat heeft te maken met hoe je het opschrijft. Want het is natuurlijk om te huilen. Alles is technisch mogelijk, als je er maar geen technici voor nodig hebt. Ik blijf duimen, je/jullie blijft onder ons. Ik weet het zeker.

  7. Plaus says:

    Het zou toch iets zijn om dubbel triest van te worden…helaas in de wereld van Plaus ook stees weer waarheid…Het gaat op zijn murphys…Goed, ondertussen hoop ik dat bij jou de strubbelingen opgeheven zijn…ik wacht nog steeds op mijn surfen en bellen pakketje…Groeten Plaus